Tuesday, 14 January 2014

REVOLUSI RM55 !!!!



HANYA DENGAN RM55 SEKALI MODAL

MAMPU MENJANA SEHINGGA RM5500 SEBULAN!!!

ATAU RM500 SEHARI!!

ATAU RM20-RM100
SETIAP MINIT!!!!!!!!!!




MAMPUKAH ANDA??
HANYA PERLU ADA

-HANDPHONE
-KEYAKINAN
-USAHA
-TAWAKAL!!!


MUDAH KAN.
BUKAN PERLU JUAL BARANG..
POST JE CAMNI DAPAT DUIT



NAK TAWU???

PM ME  FB : TYRA ROSLAN
WECHAT/WHATAPPSS/SMS =0175229474

Tuesday, 26 February 2013

CIRI-CIRI SAHABAT YANG BAIK




  • Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu
  • Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya,dia akan membalas balik persahabatan kamu
  • Jika engkau memerlukan  pertolongan daripadanya ,dia akan membantu  kamu
  • Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya,dia akan menerimanya dengan baik
  • Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu , dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu 
  • Jika dia melihat sesuatu yang tidak  baik daripada kamu.dia akan menutupnya
  • Jika engkau memunta bantuan daripadanya,dia akan mengusahakannya
  • Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta).dia akan menanyakan kesusahan kamu
  • Jika datang sesuatu bencana menimpa kamu,dia akan meringankan kesusahan kamu
  • Jika engkau berkata kepadanya,nescaya dia akan membenarkan kamu
  • Jika engkau merancang sesuatu ,nescaya dia akan membantu kamu
  • Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan

Saturday, 16 February 2013

TERKINI !! pertunangan Fizz langgar adat melayu??


[TERKINI] Pertunangan Fizz Fairuz Langgar Adat Melayu


Selepas meraih kemenangan di Anugerah Bintang Popular tahun lalu, Fizz Fairuz memasang niat untuk mengahwini Almy Nadia namun tidak sampai setahun, semuanya berubah. Fizz Fairuz dilaporkan sudah bertunang, tetapi bukan dengan Almy Nadia.
Baca selanjutnya :
http://says.com/my/entertainment/majlis-pertunangan-fizz-fairuz-and-azlyn-massiela

Friday, 15 February 2013

Batu solekan ?


Photo: Tahukah anda...??

Pada zaman Mesir Purba, kebanyakan golongan masyarakat terutamanya wanita menggunakan batu yang dihancurkan untuk dijadikan bahan solekan. Serbuk batu ini juga digunakan untuk menghalang mata mereka daripada sinaran matahari. Bagi tujuan tersebut, mereka akan menghancurkan batu berwarna hitam dan dicampurkan dengan lemak binatang. Kemudiannya, serbuk itu diletakkan di bawah mata bagi menyerap silauan cahaya matahari di padang pasir. Pada masa sekarang, kita masih boleh menjumpai bahan tersebut seperti ithmid, sejenis celak serbuk hitam yang dihasilkan daripada sejenis batu hitam yang boleh didapati di Mekah dan Madinah. Walau bagaimanapun, kini peranan bahan solekan itu sudah diambil alih oleh cermin mata hitam.


  Pada zaman Mesir Purba, kebanyakan golongan masyarakat terutamanya wanita menggunakan batu yang dihancurkan untuk dijadikan bahan solekan. Serbuk batu ini juga digunakan untuk menghalang mata mereka daripada sinaran matahari. Bagi tujuan tersebut, mereka akan menghancurkan batu berwarna hitam dan dicampurkan dengan lemak binatang. Kemudiannya, serbuk itu diletakkan di bawah mata bagi menyerap silauan cahaya matahari di padang pasir. Pada masa sekarang, kita masih boleh menjumpai bahan tersebut seperti ithmid, sejenis celak serbuk hitam yang dihasilkan daripada sejenis batu hitam yang boleh didapati di Mekah dan Madinah. Walau bagaimanapun, kini peranan bahan solekan itu sudah diambil alih oleh cermin mata hitam.

# dipetik dri otakbeku dot com

Thursday, 14 February 2013

Sedikit Tips untuk anda yang Stress


Semasa type ni..MissBlogger sedang menghadapi stress yang kalau ditraslatekan ke bahasa Melayunya Tekanan!

okay untuk itu siapa yang sedang membaca dan sedang stress tu..Jum kita  teroka apa yang patut kita lakukan untuk hilangkan stress.

Stress ini sebenarnya ada bagus dan baiknya.
Apabila kita stress produktiviti kita tinggi dan masa nilah peluang kita untuk betulkan keadaan.
Tak faham??

contoh macam ni..Apabila kita menghadapi peperiksaan ..pastinya kita akan stress..betol tak ? Jadi katakanla sebulan sebelum exam..stress kita pada tahap ini sangat2 menurunkan mood kita ,aktiviti kita dan lain-lain sampai tak lalu makan..tak lalu tido...tapi napabila exam semakin dekat..mungkin lebih kurang 2 minggu..kita sudah dibiasakan dengan stress.Time nila produktiviti kita meningkat mendadak..haa..time ni la kita pulun baca buku tak tdo malam..study..study..study...idea datang membuak2..dan paling best kita memang akan rasa stress itu sangat membantu kita ..Push kita untuk belajar.

Tapi kadang2 stress menyebabkan kita terlampau depress sampai tahap  nak bunuh diri..itu kena elakkan la sangat2.

tips2 ini mungkin membantu :



1) Hadapi masalah tersebut- Kita mesti berani hadapi masalah tersebut. Jgn sesekali lari drpd menghadapinya. kerana ia akan tetap membelenggu kita. Jika kita berani menghadapinya secara tak langsung kita akan dpt membuka jln penyelesaiannya.
2) Tarik nafas dalam-dalam.
- Otak kita memerlukan oksigen utk berfikir. Apabila oksigen dlm otak & badan kita cukup, maka kita boleh berfikir dgn waras. Selain itu, ia boleh membuat hidup kita lebih bersemangat. Oleh itu, cari tempat yang lapang dan sunyi untuk kita hilangkan stress kita kerana otak kita memerlukan oksigen yang mencukupi.
3) Tutup mata sebentar & imbas kembali kenangan2 indah 
- Melelapkan mata sebentar dapat merehatkan minda kita. Kita jadi lebih relax & dpt semangat baru. Jadi kerja yg kita buat akan menjadi smooth & lebih ikhlas.
4) Sentiasa berfikiran POSITIF. 
- Berfikiran positif amat penting dlm setiap tindakan kita. Apabila kita berfikiran positif maka kita dpt menempuh halangan yg mendatang dgn yakin.
5) Lapangkan minda dgn melihat alam.
- Sekiranya fikiran kita berkecamuk, cubalah luangkan masa dgn membawa diri atau keluarga bersiar-siar melihat alam. Keindahan & ketenangan alam boleh mempengaruhi psikologi kita. Jgn tak tahu..bila kita melihat kehijauan alam spt keindahan sawah padi yg menghijau, ia juga boleh menyihatkan mata kita.Kadang2 kita perlu melepaskan stress kita dengan meluahkan melalui jeritan atau lepaskan nafas dengan kuat..agar stress dapat dikeluarkan dari diri anda.
6) Berwuduk.
-  Apabila kita tgh menghadapi kekusutan secara automatik, otak kita tak berfungsi dgn betul iaitu kita tak dpt berfikir dgn baik dan waras. Kita akan selalu terburu-buru &; seringkali membuat kesilapan. So, dengan ambil wuduk dan berserah kpd yg Esa secara tak langsung kita akan jadi lbh baik, hati lebih tenang .
#kadang2 stress menyebabkan kita rasa nak marah..jadi apabila rasa mara hendaklah duduk jika berdiri..dan beristiqfar kepada yg Esa dan ambil wuduk sekiranya bara marah semakin membuak kerana air wuduk dapat meng'cool' kan diri anda..

p/s : MENGINGATKAN DIRI SENDIRI JUGA.

Wednesday, 13 February 2013

ikan siakap terbesar !!



Ikan Siakap Nil adalah merupakan ikan gergasi tasik Victoria. Lazimnya ikan kerakap ini berukuran 2 meter, tetapi ianya bukanlah hidupan asal tasik Victoria. Ia berasal dari beberapa sungai di Afrika termasuk tasik Maryut, Mesir dan dibawa ke tasik Victoria. Corak pemakanannya sangat besar menyebabkan kira-kira 200 spesies ikan asal tasik Victoria mengalami kepupusan. Oleh itu, langkah pengawalan seperti mengalakkan aktiviti memancing ikan dilakukan, namun kini ikan Siakap Nil semakin terancam berikutan aktiviti penangkapan yang melampau.

 


# seronok dapat memancing hari tu kat kolam ikan siakap..hee=)

korean women



                                                       nak tahu kenapa korea cantik2?????

plastik surgery!!


#patutla semua kulit licin ta bejerawat...